Issues:
Hercontrole audit digitale toegankelijkheid website Univé
(Alleen de bevindingen)
Scope van de evaluatie
| Naam website | Univé |
|---|---|
| Datum | 4 november 2025 |
| Scope van de website |
Binnen de scope van het onderzoek valt:
|
| Conformiteitsdoel | WCAG 2.1 niveau AA |
Uitgebreide toetsresultaten
1. Waarneembaar
1.1 Tekstalternatieven
1.1.1 Niet-tekstuele content (Niveau A)
Informatie over succescriterium 1.1.1 Niet-tekstuele content
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 1: Als op https://www.unive.nl/ het feedbackformulier wordt geopend (via de knop 'Feedback') opent een dialoogvenster waarop een afbeelding van het logo van Univé te zien is. Deze heeft als alternatieve tekst 'Logo'. Dit is onvoldoende beschrijvend. Wijzig de tekst, bijvoorbeeld naar 'Logo Univé'.
Bevinding 2: Op pagina https://login.pat.unive.nl/login heeft de afbeelding van het logo de alternatieve tekst 'Naar Univé'. Hieruit wordt niet duidelijk dat het logo van Univé zich hier bevindt. Het is belangrijk dat ook bezoekers die niet kunnen zien kunnen herkennen dat het hier om een logo gaat. Voeg deze informatie (het woord 'logo') daarom toe aan de alternatieve tekst.
Bevinding 3: Op de inlogpagina https://login.pat.unive.nl/login staat een afbeelding die geen alternatieve tekst heeft, maar ook niet is verborgen voor hulpsoftware. Het gaat om een illustratie waarop meerdere mensen zijn te zien. Omdat het hier om een decoratieve afbeelding gaat kan deze voor hulpsoftware worden verborgen door het alt-attribuut toe te voegen en deze leeg te laten.
1.2 Op tijd gebaseerde media
1.2.3 Audiodescriptie of media-alternatief (vooraf opgenomen) (Niveau A)
Informatie over succescriterium 1.2.3 Audiodescriptie of media-alternatief (vooraf opgenomen)
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 4: Op pagina https://www.unive.nl/klantenservice is onder de kop 'Veelgestelde vragen' een video te vinden nadat de knop 'Hoe kan ik een schade melden in Mijn Univé?' is uitgevouwen. In de video is aan het eind tekst en logo in beeld. Er ontbreekt uitgeschreven tekst en er is geen audiodescriptie die vertelt wat er op het scherm staat. Daardoor kunnen bezoekers die niet kunnen zien, niet weten wat er wordt getoond in de video. Zet deze informatie in een transcript om te voldoen aan dit succes criterium. Of maak gebruik van een extra audiospoor om ook te voldoen aan succescriterium 1.2.5.
1.2.5 Audiodescriptie (vooraf opgenomen) (Niveau AA)
Informatie over succescriterium 1.2.5 Audiodescriptie (vooraf opgenomen)
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 5: Op pagina https://www.unive.nl/klantenservice is onder de kop 'Veelgestelde vragen' een video te vinden nadat de knop 'Hoe kan ik een schade melden in Mijn Univé?' is uitgevouwen. Bij deze video ontbreekt audiodescriptie, waardoor niet alle informatie die in beeld is beschikbaar is voor bezoekers die niet kunnen zien. Audiodescriptie is een (extra) audiospoor waarin verteld wordt wat er in beeld te zien is. Voeg een extra audiospoor toe waarin audiodescriptie te horen is. Een soortgelijk probleem komt voor op pagina https://www.unive.nl/cybergerust?icmp=IL-19 bij de video 'Univé Cybergerust - Ook online alles beschermd wat je lief is'.
1.3 Aanpasbaar
1.3.1 Info en relaties (Niveau A)
Informatie over succescriterium 1.3.1 Info en relaties
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 6: Nieuwe bevinding als gevolg van het oplossen van een bevinding uit een eerdere audit: op https://www.unive.nl/klantenservice zijn teksten te vinden die visueel te herkennen zijn als koptekst. Bijvoorbeeld 'Chat' in het uitklapbare blok "Vragen over andere verzekeringen". Deze tekst is opgemaakt met het strong-element, wat een andere semantische betekenis heeft dan een kop-element. Hierdoor is dit voor bezoekers die gebruik maken van hulpsoftware niet herkenbaar als koptekst. Los dit op door het op te maken als kop op het juiste kopniveau (bijvoorbeeld h2). Een soortgelijk probleem komt op meerdere plekken voor op de website. Bijvoorbeeld op pagina https://www.unive.nl/reisverzekering, in het blok met de koppen "Belangrijke informatie", "Aanvullende dekkingen", "Klantenservice" en "Handige informatie".
Bevinding 7: Nieuwe bevinding: op iedere pagina is een hoofdmenu aanwezig, deze is opgemaakt als een lijst. De menu-optie "Inspiratie en voordeel" is echter een direct child-element van de <ul>. Dat is niet toegestaan, een <ul> kan echter enkel <li>-elementen bevatten. Doordat deze lijst niet correct is opgemaakt, kan het in sommige browser en hulpsoftware combinaties voorkomen dat deze niet op correcte wijze geïnterpreteerd kan worden. Zorg om dit op te lossen dat de lijst-items (li) worden opgemaakt als directe child-elementen van het lijst-element (ul).
Bevinding 8: De PDF https://www.unive.nl/binaries/br/content/assets/particulier-sales/generiek/uc.24_03-22_uco_privacyverklaring.pdf en https://www.unive.nl/binaries/br/content/assets/zakelijk-sales/generiek/algemene_voorwaarden niet gecodeerd (van tags voorzien). Dit betekent dat de documentstructuur niet is te bepalen door hulpsoftware. Er kan daardoor bijvoorbeeld niet worden bepaald wat koppen zijn, wat de alternatieve tekst bij afbeeldingen en wat de leesvolgorde is. Omdat tags ontbreken kan de PDF niet volledig onderzocht worden (alle succescriteria met betrekking tot de PDF code laag zoals semantische koppen en alternatieve teksten bij afbeeldingen). Let daarom op dat bij het oplossen van dit probleem nieuwe toegankelijkheidsproblemen kunnen ontstaan.
1.3.5 Identificeer het doel van de input (Niveau AA)
Informatie over succescriterium 1.3.5 Identificeer het doel van de input
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 9: Op pagina https://www.unive.nl/reisverzekering/doorlopend/premieberekenen-en-afsluiten?/add-single-application/form/fill-form/screen/S3?formExtId=doorlopendeReis&formDialogueExtId=aanvraagInternet&dateFormDefinition=2024-12-04&originExtId=Internet
is een formulier waar de bezoeker onder andere het eigen e-mailadres kan invullen. Het doel van deze en een aantal andere velden moet programmatisch kunnen worden bepaald, zodat velden automatisch kunnen worden ingevuld of extra hulp kan worden geboden bij het invullen. Dit kan door het autocomplete-attribuut aan de input-elementen toe te voegen. Bijvoorbeeld voor e-mailadres autocomplete="email".
Een overzicht van de velden waarvoor het autocomplete-attribuut van toepassing is en de waarde die nodig is in dit attribuut, staat op de pagina: https://www.w3.org/tr/wcag21/#input-purposes. Ditzelfde komt voor op pagina https://www.unive.nl/premievergelijker en https://www.unive.nl/verzekeringspakket/premieberekenen-en-afsluiten/.
Bevinding 10: Op pagina https://login.pat.unive.nl/login heeft het invoerveld 'E-mailadres' wel een autocomplete-attribuut, maar deze heeft niet de juiste waarde. Deze is "off" waar dit "email" zou moeten zijn. Zorg ervoor dat het e-mailadres automatisch kan worden ingevuld in dit veld.
1.4 Onderscheidbaar
1.4.1 Gebruik van kleur (Niveau A)
Informatie over succescriterium 1.4.1 Gebruik van kleur
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 11: Nieuwe bevinding: op de Mijn Univé-pagina's (achter inlog) zoals bijvoorbeeld https://acc.unive.nl/mijnunive/facturen-en-betalen zijn links enkel herkenbaar aan kleur, wat impact heeft op kleurenblinden en slechtzienden. Zorg dat paarse links zoals "Uitloggen" of links in de zin "Vragen of meer informatie? Bekijk veelgestelde vragen over Mijn Univé, bekijk de algemene voorwaarden of bekijk voorwaarden Mijn Univé" onderstreept zijn.
1.4.3 Contrast (minimum) (Niveau AA)
Informatie over succescriterium 1.4.3 Contrast (minimum)
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 12: Op pagina https://www.unive.nl/over-unive staat in de header witte tekst op groene achtergrond. De groene (HEX #25DC71) tekstkleur heeft onvoldoende contrast met de witte achtergrond. De contrastverhouding is 1,8:1 waar deze minimaal 4,5:1 moet zijn voor normale tekst en 3:1 voor grote tekst.
Bevinding 13: De PDF https://www.unive.nl/binaries/br/content/assets/zakelijk-sales/generiek/algemene_voorwaarden bevat meerdere contrastproblemen. Zo heeft de groene (HEX #24DC70) een contrastverhouding van 1,8:1 met de witte achtergrond. De paarse (HEX #939BFF) kleur heeft een contrastverhouding van 2,5:1 met de witte achtergrond. Ook komt de paarse kleur voor op lichtgrijze (HEX #F5F5F5) achtergrond, waar de contrastverhouding 2,3:1 is. Zorg dat de contrastverhouding minimaal 4,5:1 is. Dezelfde contrastproblemen komen voor in de PDF https://www.unive.nl/binaries/br/content/assets/particulier-sales/generiek/uc.24_03-22_uco_privacyverklaring.pdf.
1.4.11 Contrast van niet-tekstuele content (Niveau AA)
Informatie over succescriterium 1.4.11 Contrast van niet-tekstuele content
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 14: Als op de pagina's het feedbackformulier wordt geopend via de knop 'Feedback', zijn verschillende kleuren smiley's te zien. Niet alle kleuren hebben voldoende contrast met de witte achtergrond, waardoor deze niet of niet goed zichtbaar zijn voor sommige bezoekers. Het gaat bijvoorbeeld om de lichtgroene (HEX #6AD97D) smiley die een contrastverhouding van 1,7:1 heeft, en de gele (HEX #FADE75) die een contrastverhouding van 1,3:1 heeft. Zorg ervoor de contrastverhouding overal minimaal 3:1 is.
Bevinding 15: Als op de pagina's het feedbackformulier wordt geopend via de knop 'Feedback', is een sluitknop (X) te zien. Het X-symbool heeft een rode (HEX #FF5A5F) kleur, welke onvoldoende contrast heeft met de lichtgrijze (HEX #F5F5F5) achtergrond. De contrastverhouding is 2,8:1 waar deze minimaal 3:1 moet zijn.
2. Bedienbaar
2.1 Toetsenbordtoegankelijk
2.1.4 Enkel teken sneltoets (Niveau A)
Informatie over succescriterium 2.1.4 Enkel teken sneltoets
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 16: Op pagina https://www.unive.nl/klantenservice wordt gebruikgemaakt van de videospeler van YouTube. Deze is te vinden onder de kop 'Veelgestelde vragen' nadat de knop 'Hoe kan ik een schade melden in Mijn Univé' is uitgevouwen. Deze videospeler maakt gebruik van bediening door enkele tekentoetsen, bijvoorbeeld f voor fullscreen. Deze functionaliteit is iets wat mensen die afhankelijk zijn van hulpsoftware in de weg kan staan. Deze mensen zijn juist afhankelijk van die korte commando's om met hulpsoftware hun computer te bedienen. Op dit moment werkt de oplossing die we normaalgesproken zouden adviseren ('disablekb=1' toevoegen aan de URL) niet goed. De normale bediening gaat bij deze oplossing goed, maar zodra je instellingen wil aanpassen (zoals afspeelsnelheid) werkt dit niet via het toetsenbord. Daarom is een YouTube-videospeler (momenteel) niet goed toetsenbordtoegankelijk. Daarom adviseren we, tot dit probleem is opgelost, om andere videospeler te gebruiken.
2.4 Navigeerbaar
2.4.2 Paginatitel (Niveau A)
Informatie over succescriterium 2.4.2 Paginatitel
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 17: De PDF https://www.unive.nl/binaries/br/content/assets/particulier-sales/generiek/uc.24_03-22_uco_privacyverklaring.pdf bevat geen documenttitel in de documenteigenschappen. Voeg een documenttitel toe, en stel bij 'weergave bij openen' in dat niet de bestandsnaam maar de documenttitel wordt weergegeven. Een soortgelijk probleem komt voor bij de PDF https://www.unive.nl/binaries/br/content/assets/zakelijk-sales/generiek/algemene_voorwaarden, deze heeft wel een documenttitel dus hier hoeft alleen 'weergave bij openen' te worden aangepast naar 'documenttitel'.
2.4.3 Focus volgorde (Niveau A)
Informatie over succescriterium 2.4.3 Focus volgorde
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 18: Op pagina https://www.unive.nl/ staat onder de header een zijpaneel met tabbladen. Als een tabblad geselecteerd wordt, gaat bij toetsenbordnavigatie de focus eerst langs alle andere tabbladen voordat deze bij de inhoud van het geselecteerde tabblad uitkomt. Dit is geen logische volgorde. Zorg ervoor dat de bezoeker meteen na het selecteren van een tabblad naar de inhoud hiervan gaat.
Bevinding 19: Als het dialoogscherm met de chatfunctie (te vinden op meerdere pagina's) is geopend, is het mogelijk om via het toetsenbord de focus te verplaatsen naar elementen buiten dit dialoogscherm. Omdat deze op dat moment content bedekt, is het mogelijk dat het niet zichtbaar is waar de focus zich bevindt. Los dit op door ervoor te zorgen dat de focus het dialoogscherm niet kan verlaten voordat deze wordt afgesloten. Ditzelfde geldt voor het dialoogvenster binnen de chatfunctie die via de knop 'Translate' kan worden geopend.
Bevinding 20: Op pagina https://login.pat.unive.nl/login is de focusvolgorde bij verschillende elementen niet logisch. Zo is bij het invoerveld 'Wachtwoord' de link 'Wachtwoord vergeten?' te vinden, visueel is af te leiden dat deze elementen bij elkaar horen. Bezoekers die via het toetsenbord navigeren moeten na het invoerveld eerst nog langs andere elementen, voordat zij bij de link aankomen. Ditzelfde geldt voor de knop 'Inloggen' en de link 'Problemen met inloggen?'. Zorg dat de focusvolgorde dezelfde volgorde aanhoudt als de visuele volgorde.
2.4.4 Linkdoel (in context) (Niveau A)
Informatie over succescriterium 2.4.4 Linkdoel (in context)
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 21: Op onder andere pagina https://www.unive.nl/ is het logo van Univé te vinden in een link naar de homepagina. Deze link heeft via een title-element de toegankelijke naam 'Terug naar homepagina' gekregen. Uit deze tekst maakt onvoldoende duidelijk wat het linkdoel is, omdat de naam van de organisatie ontbreekt. Dit kan worden opgelost door de afbeelding met het logo op de juiste manier een alternatieve tekst te geven, deze dient dan als toegankelijke naam van de link.
Bevinding 22: Op pagina https://login.pat.unive.nl/login staan links naar verschillende sociale media, deze links hebben geen naam. Hierdoor gaat hulpsoftware zelf op zoek naar een naam en wordt soms een deel van de URL voorgelezen, maar dit gaat niet altijd goed. Een voorbeeld is de link naar Facebook. Zorg ervoor dat deze links een naam krijgen die het doel van de links duidelijk maakt en verberg de iconen met aria-hidden. Zie ook succescriterium 4.1.2. Ditzelfde komt voor bij de andere pagina's van Mijn Univé (achter inlog), bijvoorbeeld https://acc.unive.nl/mijnunive/facturen-en-betalen.
2.4.7 Focus zichtbaar (Niveau AA)
Informatie over succescriterium 2.4.7 Focus zichtbaar
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 23: Op onder andere pagina https://www.unive.nl/ is het bij sommige elementen niet zichtbaar als de focus hierop valt. Het gaat bijvoorbeeld om het blok contact onder de kop "Zelf online regelen", de links onder de kop 'Onze initiatieven'. Voor bezoekers die wel kunnen zien en navigeren via het toetsenbord, kan het daardoor lastig zijn om af te leiden waar zij zich bevinden op de pagina. Los dit bijvoorbeeld op door een duidelijk zichtbare focusrand toe te voegen.
3. Begrijpelijk
3.1 Leesbaar
3.1.2 Taal van onderdelen (Niveau AA)
Informatie over succescriterium 3.1.2 Taal van onderdelen
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 24: Binnen de chatfunctie die op meerdere pagina's te vinden is, staat de knop 'Translate'. Omdat de taal van de pagina op Nederlands is ingesteld, kan hulpsoftware deze knop niet met de juiste uitspraak voorlezen. Omdat het ook verwarrend kan werken om een Engelstalige term te gebruiken op een Nederlandstalige pagina, is de beste oplossing het vertalen van de tekst. Overigens wordt de naam van de knop twee keer voorgelezen, omdat er twee span-elementen zijn met deze naam. Het is beter als de naam van de knop eenmalig wordt voorgelezen.
Bevinding 25: Op pagina https://www.unive.nl/reisverzekering staat de link '1201 reviews'. De Engelstalige term 'reviews' wordt door hulpsoftware niet goed voorgelezen, doordat de taal van de pagina op Nederlands is ingesteld. Vervang de Engelstalige term door een Nederlandstalige vertaling hiervan. Dit komt op meerdere pagina's voor, bijvoorbeeld op pagina https://www.unive.nl/reisverzekering/doorlopend.
3.3 Assistentie bij invoer
3.3.1 Foutidentificatie (Niveau A)
Informatie over succescriterium 3.3.1 Foutidentificatie
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 26: Op pagina https://www.unive.nl/reisverzekering/doorlopend/premieberekenen-en-afsluiten?/add-single-application/form/fill-form/screen/S3?formExtId=doorlopendeReis&formDialogueExtId=aanvraagInternet&dateFormDefinition=2024-12-04&originExtId=Internet verschijnt de foutmelding 'Dit veld is verplicht' als een invoerveld niet is ingevuld. Dat een veld verplicht is is een foutsuggestie zoals omschreven bij succescriterium 3.3.3, maar het maakt onvoldoende duidelijk wat er fout is gegaan. Vul de tekst aan, bijvoorbeeld met 'Invoerveld is niet ingevuld'. Ditzelfde komt voor op pagina https://www.unive.nl/premievergelijker en https://www.unive.nl/verzekeringspakket/premieberekenen-en-afsluiten/.
3.3.2 Labels of instructies (Niveau A)
Informatie over succescriterium 3.3.2 Labels of instructies
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 27: Nieuwe bevinding als gevolg van het oplossen van een bevinding uit een eerdere audit: op pagina https://www.unive.nl/ kan via de knop 'Feedback' een feedbackformulier worden geopend. Bezoekers kunnen door op één van de emoticons te drukken de website beoordelen. De keuze-opties zijn visueel herkenbaar aan de emoticons, maar zijn opgemaakt als keuzerondjes. Deze hebben een label, maar dat label is enkel een nummer. Het nummer 1 is niet duidelijk als label: betekent het dat goed of' slecht was? Zorg voor beschrijvende labels als "Slecht", "neutraal" en "goed".
Bevinding 28: Als de chatfunctie (te vinden op meerdere pagina's) wordt geopend, is een invoerveld te vinden in de chat. Deze heeft als placeholdertekst 'Stel je vraag in een paar woorden'. Op het moment dat de bezoeker begint te typen, verdwijnt deze tekst. Daarom is voor sommige bezoekers (bijvoorbeeld met geheugen- of informatieverwerking problemen) op dat moment mogelijk onduidelijk wat zij hier kunnen invullen. Zorg dat de instructie buiten het veld wordt geplaatst zodat deze zichtbaar blijft tijdens het typen. Ditzelfde komt voor op pagina https://www.unive.nl/klantenservice bij het invoerveld onder 'Chat met ons'.
Bevinding 29: Op pagina Op pagina https://www.unive.nl/reisverzekering/doorlopend/premieberekenen-en-afsluiten?/add-single-application/form/fill-form/screen/S3?formExtId=doorlopendeReis&formDialogueExtId=aanvraagInternet&dateFormDefinition=2024-12-04&originExtId=Internet staat een formulier dat uit meerdere stappen bestaat. Voorafgaand aan het invullen is het niet duidelijk welke velden verplicht zijn. Dit wordt pas duidelijk nadat er een foutmelding bij een invoerveld is verschenen. Dit kan verwarring opleveren. Maak via het label van verplichte velden duidelijk dat het om verplichte velden gaat. Ditzelfde komt voor op pagina https://www.unive.nl/premievergelijker en https://www.unive.nl/verzekeringspakket/premieberekenen-en-afsluiten/.
3.3.3 Foutsuggestie (Niveau AA)
Informatie over succescriterium 3.3.3 Foutsuggestie
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 30: Op pagina https://login.pat.unive.nl/login staat het invoerveld 'E-mailadres'. Als deze niet correct wordt ingevuld, verschijnt een foutmelding met de tekst 'Dit e-mailadres is niet geldig'. Deze tekst geeft onvoldoende suggestie voor een oplossing. Los dit op door de tekst aan te passen, bijvoorbeeld naar 'Voer het e-mailadres in op de volgende manier:..'
4. Robuust
4.1 Compatibel
4.1.2 Naam, rol, waarde (Niveau A)
Informatie over succescriterium 4.1.2 Naam, rol, waarde
Uitkomst: Onvoldoende
Bevinding 31: Op pagina https://www.unive.nl/ staat onder de header een zijpaneel die is opgemaakt als tabbladen in een tablist. Omdat binnen deze interactieve control-elementen (tabs) focusbare interactieve elementen (buttons) genest zijn, kan hulpsoftware dit niet altijd op de juiste manier interpreteren. Hierdoor kan het in sommige browser-hulpsoftware combinaties voorkomen dat de rol of staat van de elementen niet op de juiste manier voorgelezen wordt. Los dit op door dit op andere wijze op te maken.
Bevinding 32: Op pagina https://login.pat.unive.nl/login staan links naar verschillende sociale media, deze links hebben geen naam. Hierdoor gaat hulpsoftware zelf op zoek naar een naam en wordt soms een deel van de URL voorgelezen, maar dit gaat niet altijd goed. Een voorbeeld is de link naar Facebook. Zorg ervoor dat deze links een naam krijgen die het doel van de links duidelijk maakt. Zie ook succescriterium 2.4.4. Ditzelfde komt voor bij de andere pagina's van Mijn Univé (achter inlog), bijvoorbeeld https://acc.unive.nl/mijnunive/facturen-en-betalen.
Bevinding 33: Op pagina https://acc.unive.nl/mijnunive/facturen-en-betalen (achter inlog) staat de knop 'Betaalgegevens wijzigen'. De rol van dit element is voor hulpsoftware lastig te interpreteren, ook ontbreekt functionaliteit die bij een knop verwacht wordt. Het is niet mogelijk de focus hier naartoe te brengen bijvoorbeeld. Los dit bijvoorbeeld op door deze knop op te maken met het button-element.
Onderbouwing van de evaluatie
Het onderzoek is uitgevoerd op basis van de evaluatiemethode van het W3C, WCAG-EM. Dit gebeurt grotendeels handmatig door een steekproef te nemen. Voor een quickscan geldt dat we slechts delen uit deze methodiek gebruiken. Ondanks alle zorgvuldigheid en ervaring van de onderzoeker kan het voorkomen dat een probleem niet gesignaleerd is. Houd er rekening mee dat in een volgend onderzoek bepaalde onderdelen anders worden beoordeeld omdat technologieën en hulpsoftware worden doorontwikkeld. Bij het handmatig onderzoek wordt gebruik gemaakt van tools.
Steekproef getoetste webpagina's
- Homepagina:
https://www.unive.nl/ - Contact, Video 1:
https://www.unive.nl/klantenservice - Over ons:
https://www.unive.nl/over-unive - Zoekresultaten:
https://www.unive.nl/zoeken?k=verzekering - Niet bestaande pagina:
https://www.unive.nl/404 - Reisverzekering:
https://www.unive.nl/reisverzekering - Reisverzekering Doorlopend:
https://www.unive.nl/reisverzekering/doorlopend - Formulier Premie berekenen:
https://www.unive.nl/reisverzekering/doorlopend/premieberekenen-en-afsluiten?/add-single-application/form/fill-form/screen/S1?formExtId=doorlopendeReis&formDialogueExtId=aanvraagInternet&dateFormDefinition=2024-11-14&originExtId=Internet - Formulier Premievergelijker:
https://www.unive.nl/premievergelijker - Formulier Verzekeringspakket:
https://www.unive.nl/verzekeringspakket/premieberekenen-en-afsluiten/ - Kaart:
https://www.unive.nl/winkels?icmp=IL-149 - Video 1 Cybergerust:
https://www.unive.nl/cybergerust?icmp=IL-19 - Privacy en PDF pagina 1:
https://www.unive.nl/privacy - PDF 1:
https://www.unive.nl/binaries/br/content/assets/particulier-sales/generiek/uc.24_03-22_uco_privacyverklaring.pdf - Documenten PDF pagina 2:
https://www.unive.nl/zakelijk/documenten - PDF 2:
https://www.unive.nl/binaries/br/content/assets/zakelijk-sales/generiek/algemene_voorwaarden - Mijn univé, niet ingelogd:
https://acc.unive.nl/mijnunive - Mijn univé, wel ingelogd:
https://acc.unive.nl/mijnunive/ - Mijn univé, Overzicht:
https://acc.unive.nl/mijnunive/Overzicht - Mijn univé, Schade:
https://acc.unive.nl/mijnunive/schade - Video 2:
https://www.unive.nl/stad-en-land/ommen - Mijn univé, Facturen en betalen:
https://acc.unive.nl/mijnunive/facturen-en-betalen
Ondersteunende technieken
Bronnen
-
Evaluatiedocument WCAG 2.0
www.drempelvrij.nl/over-het-waarmerk -
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0 (Geautoriseerde Nederlandse vertaling)
www.w3.org/Translations/WCAG20-nl -
Website Accessibility Conformance Evaluation Methodology (WCAG-EM)
www.w3.org/WAI/eval/conformance -
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG)
www.w3.org/WAI/intro/wcag -
How to Meet WCAG 2.1 Quick Reference
www.w3.org/WAI/WCAG21/quickref/
Deze rapportage is grotendeels gemaakt met de online evaluatietool van W3C.