Toegankelijkheidsonderzoek

Rapport:
Audit digitale toegankelijkheid website Helpwanted


Onderzoeker
Kaylee, Swink; Yulia; Swink; Ralph, Swink
Datum
21 maart 2024
Opdrachtgever
Expertisebureau Online Kindermisbruik

Samenvatting onderzoeksresultaat

De website Helpwanted.nl voldoet nog niet aan WCAG 2.1 niveau AA. Er zijn 17 van de 50 succescriteria waar één of meer fouten zijn gevonden. In dit document is vastgelegd in hoeverre de website voldoet aan de toegankelijkheidseisen die vastgelegd zijn in WCAG, de Web Content Accessibility Guidelines.

De website helpwanted.nl is onderzocht tussen 18 april en 1 mei 2023. De hercontrole is uitgevoerd op 12 maart 2024. Het onderzoek is uitgevoerd aan de hand van de evaluatiemethode WCAG-EM. Veel originele bevindingen zijn reeds opgelost. Doel van dit rapport is om te bepalen welke bevindingen nog in de weg liggen, richting een toegankelijke website.

De meest opvallende bevindingen uit het onderzoek zijn:

Het onderzoek richt zich specifiek op de toegankelijkheid van de website voor mensen met een functiebeperking, zoals mensen die blind, doof, laaggeletterd zijn of andere functieproblemen hebben. Voor hen is het van belang dat de website technisch en inhoudelijk zo is ingericht dat de site voor hen goed bruikbaar is. Een website optimaliseren voor toegankelijkheid heeft meer voordelen; het maakt de website beter bruikbaar voor iedereen (bijvoorbeeld ook voor mensen die op hun mobieltje kijken in een zonnige omgeving) en het maakt de site beter vindbaar in zoekmachines.

Scope van de evaluatie

Naam website Helpwanted.nl
Scope van de website Binnen de scope van het onderzoek vallen:
  • Alle pagina's op helpwanted.nl
  • Alle pagina's op het subdomein chat.helpwanted.nl
Buiten de scope van het onderzoek vallen:
  • Subwebsite(s) waarbij de HTML en/of het systeem afwijkt van de onderzochte website.
  • Alle externe systemen en websites waar via het onderzochte domein met een link naar wordt verwezen.
Conformiteitsdoel WCAG 2.1 niveau AA
Basisniveau van toegankelijkheid ondersteund Gangbare browsers en hulpsoftware

Overzicht toetsresultaat

Principe Voldoende Onvoldoende Onbekend
1 Waarneembaar 13 7 0
2 Bedienbaar 12 5 0
3 Begrijpelijk 7 3 0
4 Robuust 1 2 0
Totaal 33 17 0

Leeswijzer

Dit onderzoek is een momentopname. De website kan inmiddels veranderd zijn. De gevonden problemen zijn slechts voorbeelden. Ga daarom bij elk probleem de gehele website na of dit ook op andere plaatsen voorkomt. Dit onderzoek is slechts een steekproef van een aantal pagina's. Er zijn zo veel mogelijk verschillende type pagina's opgenomen in de sample om zo een goede indruk te krijgen van de toegankelijkheid. Let op! Bij het aanbrengen van verbeteringen of wijzigingen op de website/app kunnen nieuwe problemen ontstaan. Succescriteria gemarkeerd met "Niet aanwezig" worden automatisch goedgekeurd. Succescriteria gemarkeerd met "Onbekend" worden niet goedgekeurd.

Uitgebreide toetsresultaten


1. Waarneembaar

1.1 Tekstalternatieven

1.1.1 Niet-tekstuele content (Niveau A)

Alle niet-tekstuele content die aan de gebruiker wordt gepresenteerd, heeft een tekstalternatief dat een gelijkwaardig doel dient, behalve voor de hierna vermelde situaties.

Informatie over succescriterium 1.1.1 Niet-tekstuele content

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: Nieuwe bevinding als gevolg van het oplossen van een bevinding uit een eerdere audit:
Onderaan elke pagina staat het logo van Helpwanted. Dit logo had de alternatieve tekst 'home' wat de afbeelding niet beschreef. De alt-tekst is aangepast naar "Helpwanted bij online grensoverschrijdend gedrag. Ga naar de homepage", dezelfde tekst als op de logo's in de header. Het laatstgenoemde is echter een link, de logo's in de footer niet. Pas de tekst aan, gezien dit verwarring kan opleveren voor gebruikers van schermleessoftware. Een alternatieve oplossing zou zijn tevens een link van dit logo te maken. Deze logo's komen voor op meerdere geteste pagina's.


1.2 Op tijd gebaseerde media

1.2.1 Louter-geluid en louter-videobeeld (vooraf opgenomen) (Niveau A)

Voor media met vooraf opgenomen louter-geluid en vooraf opgenomen louter-videobeeld is het volgende waar, behalve als de audio of video een media-alternatief voor tekst is en duidelijk als zodanig is gelabeld:

Informatie over succescriterium 1.2.1 Louter-geluid en louter-videobeeld (vooraf opgenomen)

Uitkomst: Niet aanwezig


1.2.2 Ondertitels voor doven en slechthorenden (vooraf opgenomen) (Niveau A)

Er worden ondertitels voor doven en slechthorenden geleverd voor alle vooraf opgenomen audiocontent in gesynchroniseerde media, behalve als het mediabestand een media-alternatief voor tekst is en duidelijk als zodanig is gelabeld.

Informatie over succescriterium 1.2.2 Ondertitels voor doven en slechthorenden (vooraf opgenomen)

Uitkomst: Niet aanwezig


1.2.3 Audiodescriptie of media-alternatief (vooraf opgenomen) (Niveau A)

Er wordt een alternatief geleverd voor op tijd gebaseerde media of audiodescriptie van de vooraf opgenomen videocontent geleverd voor gesynchroniseerde media, behalve als het mediabestand een media-alternatief voor tekst is en duidelijk als zodanig is gelabeld.

Informatie over succescriterium 1.2.3 Audiodescriptie of media-alternatief (vooraf opgenomen)

Uitkomst: Niet aanwezig


1.2.4 Ondertitels voor doven en slechthorenden (live) (Niveau AA)

Er worden ondertitels voor doven en slechthorenden geleverd voor alle live audiocontent in gesynchroniseerde media.

Informatie over succescriterium 1.2.4 Ondertitels voor doven en slechthorenden (live)

Uitkomst: Niet aanwezig


1.2.5 Audiodescriptie (vooraf opgenomen) (Niveau AA)

Er wordt een audiodescriptie geleverd voor alle vooraf opgenomen videocontent in gesynchroniseerde media.

Informatie over succescriterium 1.2.5 Audiodescriptie (vooraf opgenomen)

Uitkomst: Niet aanwezig


1.3 Aanpasbaar

1.3.1 Info en relaties (Niveau A)

Informatie, structuur en relaties overgebracht door presentatie kunnen door software bepaald worden of zijn beschikbaar in tekst.

Informatie over succescriterium 1.3.1 Info en relaties

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: Op de homepage staat de tekst 'Toch liever eerst meer ontdekken? Kijk gerust verder'. Deze tekst is dikgedrukt gemaakt met het strong-element. Het strong-element is niet geschrikt om teksten visueel mee op te maken. Het element heeft een semantische waarde; het geeft aan hulpsoftware aan dat een tekst belangrijk is. Daarom mag het strong-element ook alleen worden gebruikt op één of enkele woorden. Verwijder daarom het strong-element van deze tekst en maak bijvoorbeeld gebruik van de stylingopties die CSS biedt.

Op pagina www.helpwanted.nl/feedback staat een groep keuzerondjes met het bijschrift 'Selecteer een onderwerp'. Het bijschrift is niet correct gekoppeld aan de keuzerondjes. Het bijschrift is namelijk alleen in een label-element geplaatst en heeft geen koppeling met de keuzerondjes. Los dit probleem op door gebruik te maken van een fieldset en legend combinatie.

Op pagina www.helpwanted.nl/feedback staat een invoerveld met het label 'Toelichting'. Dit veld is niet gekoppeld aan het label. Maak gebruik van for- en id-attributen om het label-element aan het input-element te koppelen.

In de chatfunctie op pagina chat.helpwanted.nl/ staat bij de stap waar bezoekers een gebruikersnaam kunnen opgeven een invoerveld met het label 'Kies een gebruikersnaam'. Dit label is niet gekoppeld aan het invoerveld. Hierdoor komt de toegankelijke naam van het veld niet overeen met het visuele label (zie ook succescriterium 2.5.3). Koppel het label aan het invoerveld door het label in een label-element te plaatsen en deze aan het input-element te koppelen met for- en id-attributen.

Advies: Op pagina www.helpwanted.nl/feedback staan keuzerondjes die indirect zijn gekoppeld aan hun label doordat het input-element genest is in het label-element. Het is beter om input-element direct te koppelen aan het bijbehorende input-element door gebruik te maken van for- en id-attributen.
Dit komt ook voor op pagina www.helpwanted.nl/onderwerpen/sextortion.


1.3.2 Betekenisvolle volgorde (Niveau A)

Als de volgorde waarin content wordt gepresenteerd van invloed is op zijn betekenis, kan een correcte leesvolgorde door software bepaald worden.

Informatie over succescriterium 1.3.2 Betekenisvolle volgorde

Uitkomst: Voldoende


1.3.3 Zintuiglijke eigenschappen (Niveau A)

Instructies die geleverd worden om content te begrijpen en te bedienen zijn niet alleen afhankelijk van zintuiglijke eigenschappen van componenten zoals vorm, kleur, omvang, visuele locatie, oriëntatie of geluid.

Informatie over succescriterium 1.3.3 Zintuiglijke eigenschappen

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: Op pagina www.helpwanted.nl/handleiding-facebook staan zintuigelijke bepalingen zoals 'het pijltje rechts bovenaan' en 'het icoontje met de drie bolletjes in de omslagafbeelding'. Sommige bezoekers kunnen deze instructies niet volgen, bijvoorbeeld als zij het scherm niet kunnen zien. Zorg er daarom voor dat instructies niet afhankelijke zijn van de zintuigen van een bezoeker, bijvoorbeeld door niet te verwijzen naar vorm, kleur, oriëntatie of geluid. Een mogelijke oplossing hiervoor is door ook naar de toegankelijke naam van het element te verwijzen.


1.3.4 Weergavestand (Niveau AA)

De content beperkt de weergave en bediening niet tot een enkele presentatie-oriëntatie, zoals staand of liggend, tenzij een specifieke presentatie-oriëntatie essentieel is.

Informatie over succescriterium 1.3.4 Weergavestand

Uitkomst: Voldoende


1.3.5 Identificeer het doel van de input (Niveau AA)

Het doel van elk invoerveld waarmee informatie van de gebruiker wordt verzameld, kan door software bepaald worden wanneer:

Informatie over succescriterium 1.3.5 Identificeer het doel van de input

Uitkomst: Voldoende


1.4 Onderscheidbaar

1.4.1 Gebruik van kleur (Niveau A)

Kleur wordt niet als het enige visuele middel gebruikt om informatie over te brengen, een actie aan te geven, tot een reactie op te roepen of een visueel element te onderscheiden.

Informatie over succescriterium 1.4.1 Gebruik van kleur

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: Wanneer toetsenbordgebruikers focus plaatsen op de knop 'Starten met chatten' op pagina chat.helpwanted.nl/ wordt dit alleen aangegeven met een lichte kleurverandering van de knop. Focus mag niet alleen met kleur worden aangegeven, er moet altijd een andere visuele indicator zijn naast kleur. Los dit probleem op door bijvoorbeeld een focusrand te gebruiken.
Dit probleem komt voor bij alle knoppen met deze opmaak in de chatfunctie.


1.4.2 Geluidsbediening (Niveau A)

Als een geluidsweergave op een webpagina automatisch meer dan 3 seconden speelt, is er of een mechanisme beschikbaar om de geluidsweergave te pauzeren of te stoppen, of er is een mechanisme beschikbaar om het geluidsvolume onafhankelijk van het overall systeemvolume te regelen.

Informatie over succescriterium 1.4.2 Geluidsbediening

Uitkomst: Niet aanwezig


1.4.3 Contrast (minimum) (Niveau AA)

De visuele weergave van tekst en afbeeldingen van tekst heeft een contrastverhouding van ten minste 4,5:1, behalve in de volgende gevallen:

Informatie over succescriterium 1.4.3 Contrast (minimum)

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: In de header op onder andere de homepage staat de tekst 'Verlaat site' (HEX #407DE5). Op de witte achtergrond heeft deze tekst onvoldoende contrast. De contrastverhouding is hier 4,1:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.
Deze tekst met hetzelfde contrastprobleem komt voor op alle geteste pagina's.

Op de homepage staat de donkerblauwe tekst 'Lees meer over contact met de politie' (HEX #00244E) voor een groene achtergrond (HEX #00953F). Deze kleurencombinatie heeft onvoldoende contrast. De contrastverhouding is hier 3,9:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.

Op pagina www.helpwanted.nl/nieuws wordt een blauwe kleur (HEX #407DE5) gebruikt om de data mee op te maken. Deze blauwe tekst heeft onvoldoende contrast op de witte achtergrond. De contrastverhouding is hier 3,9:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.

Op de homepage staat de link 'NEE' (HEX #00244E) op een rode achtergrond (HEX #E26139). De contrastverhouding van deze tekst op de achtergrond is 4,4:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.
Dit contrastprobleem komt voor op alle geteste pagina's.

Op pagina www.helpwanted.nl/over-helpwanted/contact-en-openingstijden staat een broodkruimelpad. De tekst in dit broodkruimelpad (HEX #77849B) heeft onvoldoende contrast op de witte achtergrond. De contrastverhouding is hier 3,7:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.
Dit contrastprobleem komt voor op meerdere pagina's, bijvoorbeeld op www.helpwanted.nl/cookieverklaring-helpwanted, www.helpwanted.nl/over-helpwanted en www.helpwanted.nl/zoeken.

Op pagina www.helpwanted.nl/feedback staat de witte tekst 'Verstuur' op een groene achtergrond (HEX #00953F). De contrastverhouding is hier 3,9:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.

Wanneer bezoekers een fout maken in het formulier op pagina www.helpwanted.nl/feedback verschijnt een rode foutmelding (HEX #FF0000). Het contrast van deze foutmelding op de grijze achtergrond (HEX #F2F4F6) is te laag. De contrastverhouding is hier 3,6:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.

Wanneer een selectievakje naast de tekst 'Wat is er gebeurd?' op de homepage is geselecteerd, verschijnt de knop 'Toon alle onderwerpen'. Het contrast van de witte tekst op de groene achtergrond (HEX #00953F) is te laag. De contrastverhouding is hier 3,9:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.
Dezelfde knop komt ook voor op pagina www.helpwanted.nl/onderwerpen.

Onderaan pagina chat.helpwanted.nl/ staan drie grijze links (HEX #A8B6BC) op een witte achtergrond. Deze teksten hebben een te laag contrast. De contrastverhouding is hier 2:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.
Dit contrastprobleem komt vaker voor in de chatfunctie, bijvoorbeeld bij de placeholderteksten van invoervelden.

Op pagina chat.helpwanted.nl/ staat de witte tekst 'Start met chatten' op een blauwe achtergrond (HEX #009EE3). Deze kleurencombinatie heeft een te laag contrast. De contrastverhouding is hier 3:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.
Knoppen met dezelfde kleuren komen vaker voor in deze chatfunctie.

Bij de stap dat bezoekers een gebruikersnaam moeten invoeren in de chatfunctie op chat.helpwanted.nl/ staan grijze teksten (HEX #A8B6BC) op een lichte achtergrond (HEX #F4F8F9), bijvoorbeeld de knop 'Terug'. Deze kleuren hebben onvoldoende contrast. De contrastverhouding is hier 1,9:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.
Dit contrastprobleem komt meerdere keren voor in de chatfunctie.

In de chat op pagina chat.helpwanted.nl/ staan witte teksten op een groen achtergrond (HEX #A2C510). Deze teksten hebben een te laag contrast. De contrastverhouding is hier 1,9:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.

In de chat op pagina chat.helpwanted.nl/ zijn de berichten die de bezoeker zelf verstuurd wit op een blauwe achtergrond (HEX #009EE3). Deze kleurencombinatie heeft een te laag contrast. De contrastverhouding is hier 3:1, waar dat minimaal 4,5:1 moet zijn.


1.4.4 Herschalen van tekst (Niveau AA)

Behalve voor ondertitels voor doven en slechthorenden en afbeeldingen van tekst, kan tekst zonder hulptechnologie tot 200% geschaald worden zonder verlies van content of functionaliteit.

Informatie over succescriterium 1.4.4 Herschalen van tekst

Uitkomst: Voldoende


1.4.5 Afbeeldingen van tekst (Niveau AA)

Als de gebruikte technologieën de visuele weergave tot stand kunnen brengen, wordt tekst gebruikt in plaats van afbeeldingen van tekst om informatie over te brengen, behalve in de volgende gevallen:

Informatie over succescriterium 1.4.5 Afbeeldingen van tekst

Uitkomst: Voldoende


1.4.10 Reflow (Niveau AA)

Content kan zonder verlies van informatie of functionaliteit en zonder te moeten scrollen in twee dimensies, worden weergegeven voor:

Met uitzondering van delen van de content die voor het gebruik of de betekenis een tweedimensionale lay-out vereisen.

Informatie over succescriterium 1.4.10 Reflow

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: Wanneer bij een schermbreedte van 1280x1024px wordt ingezoomd tot 400%, verdwijnt in het hoofdnavigatiemenu de link 'Zoek' vanaf 175%. Wanneer bezoekers inzoomen op een website mogen geen content of functionaliteiten verloren gaan. Zorg er daarom voor dat alle links in het navigatiemenu blijven staan als bezoekers inzoomen op de website.

Wanneer bij een schermbreedte van 1280x1024px wordt ingezoomd tot 400% staat de link 'Menu' over het logo van Helpwanted. Hierdoor is deze link slecht leesbaar en bedienbaar voor sommige bezoekers. Zorg ervoor dat wanneer bezoekers inzoomen op de website content niet over elkaar komt te staan.

Wanneer bij een schermbreedte van 1280x1024px wordt ingezoomd tot 400%, is op de homepage de tekst 'Tips en veiligheidsmaatregelen' deels niet meer zichtbaar. Hierdoor is de tekst mogelijk niet goed te lezen voor elke bezoekers. Zorg ervoor dat teksten niet wegvallen achter andere content wanneer bezoekers inzoomen.

Wanneer bezoekers op pagina www.helpwanted.nl/zoeken bij een schermbreedte van 1280x1024px inzoomen tot 400%, vallen teksten onder de kop 'Pagina's' weg. Zorg ervoor dat teksten in beeld blijven staan als bezoekers inzoomen.

Op de chatfunctie chat.helpwanted.nl/ staat in de HTML-code bij meta name="viewport" de volgende instellingen: "maximum-scale=1". Op mobiel of tablet kunnen bezoekers daarom in sommige gevallen niet inzoomen. Laat deze instellingen weg.

Wanneer bezoekers in de chatfunctie op pagina chat.helpwanted.nl/ inzoomen tot 400% bij een schermbreedte van 1280x1024px gaan er verschillende dingen mis:

  • In de chat verdwijnt de emoticon knop. Zorg ervoor dat geen functionaliteiten verloren gaan wanneer bezoekers inzoomen op een pagina.
  • Teksten komen buiten de scherm weergave te staan en kunnen niet zichtbaar worden gemaakt met verticaal scrollen. Zorg ervoor dat teksten niet buiten de schermweergave vallen.

Wanneer bezoekers bij een schermbreedte van 1280x1024px inzoomen tot 400% op pagina www.helpwanted.nl/handleiding-facebook verschijnt er een horizontale scrollbalk op pagina. Dit komt omdat teksten buiten de schermweergave vallen. Het is niet toegestaan bij dit succescriterium om een horizontale scrollbalk te gebruiken om teksten zichtbaar te maken. Teksten moeten binnen de schermweergave blijven staan.


1.4.11 Contrast van niet-tekstuele content (Niveau AA)

De visuele weergave van het volgende heeft een contrastverhouding van ten minste 3:1 ten opzichte van aangrenzende kleuren:

Informatie over succescriterium 1.4.11 Contrast van niet-tekstuele content

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: In de chatfunctie op chat.helpwanted.nl/ kunnen bezoekers een gebruikersnaam invullen bij het veld 'Kies een gebruikersnaam'. Het contrast van dit witte invoerveld op de achtergrond (HEX #F4F8F9) is te laag. De contrastverhouding is hier 1:1, waar dat minimaal 3:1 moet zijn. Zorg ervoor dat het invoerveld voldoende contrast heeft, bijvoorbeeld door het veld een zwarte rand te geven.

In de chatfunctie op chat.helpwanted.nl/ kunnen bezoekers een gebruikersnaam invullen. Hier staat een selectievakje (HEX #A8B6BC) dat onvoldoende contrast heeft op de achtergrond (HEX #F4F8F9). De contrastverhouding is hier 1,9:1, waar dat minimaal 3:1 moet zijn.

In de chat op pagina chat.helpwanted.nl/ is de verzendknop (wanneer deze actief is) groen met een wit verzendicoon op de voorgrond. Het contrast tussen het icoon en de groene achtergrond (HEX #A2C510) is te laag. De contrastverhouding is hier 1,9:1, waar dat minimaal 3:1 moet zijn.

In de chat op pagina chat.helpwanted.nl/ staat het invoerveld 'Typ hier je bericht...' (HEX #F5F5F5) op een witte achtergrond. Het invoerveld heeft onvoldoende contrast. De contrastverhouding is hier 1:1, waar dat minimaal 3:1 moet zijn.

In de chat op pagina chat.helpwanted.nl/ staat een emoticon knop. Het contrast van deze knop (HEX #A8B6BC) op de achtergrond (HEX #F5F5F5) is te laag. De contrastverhouding is hier 1,9:1, waar dat minimaal 3:1 moet zijn.


1.4.12 Tekstafstand (Niveau AA)

Bij content die wordt geïmplementeerd met opmaaktalen die de volgende stijleigenschappen voor tekst ondersteunen, is er geen sprake van verlies van content of functionaliteit door het instellen van alle volgende, en door het niet wijzigen van andere stijleigenschappen:

Uitzondering: Menselijke talen en scripts die geen gebruik maken van een of meer van deze stijleigenschappen voor tekst in schriftelijke tekst, kunnen voldoen aan de eisen door alleen gebruik te maken van de eigenschappen die bestaan voor de betreffende combinatie van taal en script.

Informatie over succescriterium 1.4.12 Tekstafstand

Uitkomst: Voldoende


1.4.13 Content bij hover of focus (Niveau AA)

Wanneer aanvullende content zichtbaar wordt en daarna weer verborgen, door het gebruik van hover met de aanwijzer of focus met het toetsenbord, gelden de volgende zaken:

Uitzondering: De visuele weergave van de aanvullende content wordt beheerd door de user agent en wordt niet aangepast door de auteur.

Informatie over succescriterium 1.4.13 Content bij hover of focus

Uitkomst: Voldoende


2. Bedienbaar

2.1 Toetsenbordtoegankelijk

2.1.1 Toetsenbord (Niveau A)

Alle functionaliteit van de content is bedienbaar via een toetsenbordinterface zonder dat afzonderlijke toetsaanslagen aan tijd gebonden zijn, behalve als de onderliggende functie een invoer vereist die afhangt van het pad dat de gebruiker aflegt en niet alleen van de eindpunten.

Informatie over succescriterium 2.1.1 Toetsenbord

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: Op de homepage staan keuzevakjes om de onderwerpen mee te filteren naast de tekst 'Wat is er gebeurd?'. Deze keuzevakjes zijn niet te bedienen met het toetsenbord. Mogelijk komt dit doordat de input-elementen verborgen zijn met de CSS eigenschap Display: none;. Zorg ervoor dat het mogelijk is voor toetsenbordgebruikers om de keuzevakjes te bedienen en bereiken met het toetsenbord.
Deze filteropties zijn wel te bedienen wanneer bezoekers gebruikmaken van voorleessoftware zoals NVDA en met de pijltjestoetsen navigeren.
Dezelfde keuzevakjes komen ook voor op pagina www.helpwanted.nl/onderwerpen.

Op pagina chat.helpwanted.nl/ staan drie links onderaan de pagina: 'Spelregels', 'Over deze chat' en 'Over ons'. Deze links zijn niet te bedienen met het toetsenbord. Dit komt mogelijk doordat de a-elementen zijn opgemaakt zonder een href-attribuut. Zorg ervoor dat deze links te bedienen zijn met het toetsenbord. Een mogelijke oplossing hiervoor kan zijn om de links op te maken met het button-element in plaats van met een a-element. De links werken namelijk niet als links (met de muisaanwijzer), ze werken eerder als knoppen omdat ze een venster openen.


2.1.2 Geen toetsenbordval (Niveau A)

Als de toetsenbordfocus met de toetsenbordinterface verplaatst kan worden naar een component van de pagina, dan kan de focus ook met alleen de toetsenbordinterface weer van dat component weg worden bewogen. En, als er meer nodig is dan de standaard pijl- of tabtoetsen of andere standaard methoden om de focus te verplaatsen, dan wordt de gebruiker geïnformeerd over de manier waarop de focus kan worden verplaatst.

Informatie over succescriterium 2.1.2 Geen toetsenbordval

Uitkomst: Voldoende


2.1.4 Enkel teken sneltoets (Niveau A)

Wanneer een sneltoets in content wordt geïmplementeerd door alleen letters (inclusief hoofdletters en kleine letters), leestekens, cijfers of symbolen te gebruiken, geldt ten minste één van de volgende zaken:

Informatie over succescriterium 2.1.4 Enkel teken sneltoets

Uitkomst: Voldoende


2.2 Genoeg tijd

2.2.1 Timing aanpasbaar (Niveau A)

Voor elke tijdslimiet die door de content wordt ingesteld, geldt ten minste één van de volgende zaken:

Informatie over succescriterium 2.2.1 Timing aanpasbaar

Uitkomst: Niet aanwezig


2.2.2 Pauzeren, stoppen, verbergen (Niveau A)

Voor alle bewegende, knipperende, scrollende of automatisch actualiserende informatie gelden alle volgende zaken:

Informatie over succescriterium 2.2.2 Pauzeren, stoppen, verbergen

Uitkomst: Voldoende


2.3 Toevallen en fysieke reacties

2.3.1 Drie flitsen of beneden drempelwaarde (Niveau A)

Webpagina's bevatten niets wat meer dan drie keer flitst in enige periode van één seconde of de flits is beneden de algemene flits- en rodeflitsdrempelwaarden.

Informatie over succescriterium 2.3.1 Drie flitsen of beneden drempelwaarde

Uitkomst: Voldoende


2.4.1 Blokken omzeilen (Niveau A)

Er is een mechanisme beschikbaar om blokken content die op meerdere webpagina's worden herhaald te omzeilen.

Informatie over succescriterium 2.4.1 Blokken omzeilen

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: Op alle pagina's komt dezelfde content voor in de header, zoals het logo van Helpwanted en de link 'Menu'. Er is geen mechanisme aanwezig op de website waarmee toetsenbordgebruikers deze herhalende content kunnen overslaan. Zorg ervoor dat toetsenbordgebruikers de content in de header kunnen overslaan, bijvoorbeeld door gebruik te maken van een skiplink.


2.4.2 Paginatitel (Niveau A)

Webpagina's hebben titels die het onderwerp of doel beschrijven.

Informatie over succescriterium 2.4.2 Paginatitel

Uitkomst: Voldoende


2.4.3 Focus volgorde (Niveau A)

Als een webpagina sequentieel genavigeerd kan worden en de navigatiesequenties hebben invloed op de betekenis of het gebruik, dan krijgen focusbare componenten de focus in de juiste volgorde waardoor betekenis en bedienbaarheid behouden blijft.

Informatie over succescriterium 2.4.3 Focus volgorde

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: Op onder andere de homepage staan de links 'Menu' en 'Zoek'. Met deze links wordt een venster geopend dat over de hele pagina staat. Toetsenbordfocus wordt niet in dit venster geplaatst als het openen staat maar gaat vanaf de links 'Menu' en 'Zoek' verder op de achterliggende pagina. Hierdoor moeten toetsenbordgebruikers eerst over de hele pagina navigeren voordat focus wordt geplaatst in dit venster. Zorg ervoor dat de toetsenbordfocus gelijk in het venster wordt geplaatst zodra het opent. Ook moet de toetsenbordfocus in dit venster blijven tot de bezoeker het afsluit, of het venster moet automatisch afsluiten als de focus hieruit wordt geplaatst.

Wanneer de chat op pagina chat.helpwanted.nl/ zichtbaar is loopt de focusvolgorde niet goed. Het is mogelijk om focus te plaatsten om elementen die verbogen zijn, bijvoorbeeld de emoticons die verborgen zijn achter een knop of op het menu achter de link die gelabeld is met drie punten. De focus wordt ook niet geplaatst in het venster 'Goed dat je er bent', hierdoor is de chat niet te bedienen voor ziende toetsenbordgebruikers. Zorg ervoor dat de focusvolgorde goed loopt in de chatfunctie. Hierbij moet focus worden geplaatst in vensters en mag deze niet op de achterliggende pagina verder gaan terwijl het venster voor de pagina staat. Ook mag focus niet worden geplaatst op knoppen en links die visueel niet zichtbaar zijn.


Het linkdoel kan bepaald worden uit enkel de linktekst of uit de linktekst samen met zijn door software bepaalde linkcontext, behalve daar waar het doel van de link een dubbelzinnige betekenis zou kunnen hebben voor gebruikers in het algemeen.

Informatie over succescriterium 2.4.4 Linkdoel (in context)

Uitkomst: Voldoende

Bevindingen: Advies: Als bezoekers op de homepage de vraag 'Vond je deze pagina hulpzaam?' beantwoorden met 'NEE', wordt de bezoeker doorgestuurd naar de pagina www.helpwanted.nl/feedback. Het is niet voor elke bezoekers duidelijk dat de link 'NEE' hen doorverwijst naar een feedbackpagina. Het is daarom beter om de linktekst aan te vullen met het linkdoel.


2.4.5 Meerdere manieren (Niveau AA)

Er is meer dan één manier beschikbaar om een webpagina binnen een verzameling webpagina's te vinden, behalve wanneer de webpagina het resultaat is van, of een stap in, een proces.

Informatie over succescriterium 2.4.5 Meerdere manieren

Uitkomst: Voldoende


2.4.6 Koppen en labels (Niveau AA)

Koppen en labels beschrijven het onderwerp of doel.

Informatie over succescriterium 2.4.6 Koppen en labels

Uitkomst: Voldoende


2.4.7 Focus zichtbaar (Niveau AA)

Elke gebruikersinterface die met een toetsenbord te bedienen is, heeft een bedieningswijze waarbij de indicator van de toetsenbordfocus zichtbaar is.

Informatie over succescriterium 2.4.7 Focus zichtbaar

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: Wanneer met het toetsenbord focus wordt geplaatst op het keuzerondje op pagina www.helpwanted.nl/feedback is dat niet zichtbaar. Zorg ervoor dat focus altijd wordt aangegeven met een visuele indicator door bijvoorbeeld een focusrand te gebruiken.
Dit geldt ook voor de verstuurknop op dezelfde pagina.
Hetzelfde probleem komt ook voor op pagina www.helpwanted.nl/onderwerpen/sextortion bij de tabbladen en keuzerondjes en op pagina www.helpwanted.nl/onderwerpen/cyberpesten bij de tabbladen.

In het zoekveld op pagina www.helpwanted.nl/zoeken staat een knop. Wanneer met het toetsenbord focus wordt geplaatst op deze knop is dat niet zichtbaar. Zorg ervoor dat focus altijd wordt aangegeven, bijvoorbeeld met een focusrand.

In de chatfunctie op pagina chat.helpwanted.nl/ staat bij de stap waar bezoekers een gebruikersnaam kunnen opgeven een selectievakje. Wanneer focus op dit selectievakje is geplaatst is dat niet zichtbaar. Zorg ervoor dat focus wordt aangeven met een visuele indicator, bijvoorbeeld een focusrand.
In de chatfunctie wordt geen focusrand gebruikt, ook niet op andere elementen. Hierdoor is de chatfunctie moeilijk te bedienen voor ziende toetsenbordgebruikers.

Advies: Op de website wordt gebruik gemaakt van de focusrand van de browser. Op sommige plekken kan dit ervoor zorgen dat focusrand slecht zichtbaar is of onvoldoende contrast heeft. Het is daarom beter om een eigen focusrand te gebruiken op de website. Ook worden de eisen voor het uiterlijk van de focusrand strenger in de WCAG 2.2.


2.5 Input modaliteiten

2.5.1 Aanwijzergebaren (Niveau A)

Alle functionaliteit waarmee bij de bediening gebruik wordt gemaakt van meerpunts- of padgebaseerde gebaren, kan worden bediend met een enkele aanwijzer zonder een padgebaseerd gebaar, tenzij een meerpunts- of padgebaseerd gebaar essentieel is.

Informatie over succescriterium 2.5.1 Aanwijzergebaren

Uitkomst: Niet aanwezig


2.5.2 Aanwijzerannulering (Niveau A)

Voor functionaliteit die kan worden bediend met een enkele aanwijzer, geldt ten minste één van de volgende zaken:

Informatie over succescriterium 2.5.2 Aanwijzerannulering

Uitkomst: Voldoende


2.5.3 Label in naam (Niveau A)

Bij componenten van de gebruikersinterface met labels die tekst of afbeeldingen van tekst bevatten, bevat de naam de tekst die visueel wordt weergegeven.

Informatie over succescriterium 2.5.3 Label in naam

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: In de chatfunctie chat.helpwanted.nl/ kunnen bezoekers op een gegeven moment een gebruikersnaam invullen. Hier staat een invoerveld met het visuele label 'Kies een gebruikersnaam'. De toegankelijke naam van het invoerveld is 'Vul hier een gebruikersnaam in...'. Doordat het visuele label en de toegankelijke naam niet overeenkomen is het veld moeilijk te bedienen voor bezoekers die gebruikmaken van spraakbediening. Zorg ervoor dat het visuele label van het veld voorkomt in de toegankelijke naam, het liefst vooraan.

Advies: Het zoekveld op pagina www.helpwanted.nl/zoeken heeft de toegankelijke naam 'Geef zoekopdracht'. Omdat het veld visueel alleen gelabeld is met een vergrootglasicoon is deze toegankelijke naam voldoende. Toch is het beter om het veld een toegankelijke naam te geven zoals 'zoeken' of 'zoekveld'. Dat maakt het veld makkelijker te bedienen met spraakgestuurde bediening.


2.5.4 Bewegingsactivering (Niveau A)

Functionaliteit die kan worden bediend door de beweging van een apparaat of beweging van een gebruiker, kan ook worden bediend met componenten van de gebruikersinterface. De reactie op de beweging kan worden uitgeschakeld om onbedoelde activering te voorkomen, behalve wanneer:

Informatie over succescriterium 2.5.4 Bewegingsactivering

Uitkomst: Niet aanwezig


3. Begrijpelijk

3.1 Leesbaar

3.1.1 Taal van de pagina (Niveau A)

De standaard menselijke taal van elke webpagina kan door software bepaald worden.

Informatie over succescriterium 3.1.1 Taal van de pagina

Uitkomst: Voldoende


3.1.2 Taal van onderdelen (Niveau AA)

De menselijke taal van elke passage of zin in de content kan door software bepaald worden, behalve waar het gaat om eigennamen, technische termen, woorden uit een onbepaalde taal en woorden of zinsdelen die deel zijn gaan uitmaken van het jargon van de onmiddellijk omringende tekst.

Informatie over succescriterium 3.1.2 Taal van onderdelen

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: In de chat op pagina chat.helpwanted.nl/ kan met de emoticon knop een venster worden geopend waarin tabs en andere emoticon knoppen in staan. Deze tabs en knoppen hebben Engelse toegankelijke namen terwijl de taalaanduiding van de pagina Nederlands is. Hierdoor worden de knoppen niet goed voorgelezen door screenreaders. Zorg ervoor dat deze elementen Nederlandse toegankelijke namen krijgen, of geef een taalwissel aan.


3.2 Voorspelbaar

3.2.1 Bij focus (Niveau A)

Als een component van de gebruikersinterface de focus krijgt, dan veroorzaakt dat geen contextwijziging.

Informatie over succescriterium 3.2.1 Bij focus

Uitkomst: Voldoende


3.2.2 Bij input (Niveau A)

Verandering van de instelling van een component van de gebruikersinterface veroorzaakt niet automatisch een contextwijziging, tenzij de gebruiker geïnformeerd is over het gedrag vóór het gebruik van de component.

Informatie over succescriterium 3.2.2 Bij input

Uitkomst: Voldoende


3.2.3 Consistente navigatie (Niveau AA)

Navigatiemechanismen, die op meerdere webpagina's binnen een verzameling webpagina's herhaald worden, komen elke keer dat ze worden herhaald in dezelfde relatieve volgorde voor, tenzij een verandering wordt geïnitieerd door de gebruiker.

Informatie over succescriterium 3.2.3 Consistente navigatie

Uitkomst: Voldoende


3.2.4 Consistente identificatie (Niveau AA)

Componenten die dezelfde functionaliteit hebben binnen een verzameling webpagina's worden consistent geïdentificeerd.

Informatie over succescriterium 3.2.4 Consistente identificatie

Uitkomst: Voldoende


3.3 Assistentie bij invoer

3.3.1 Foutidentificatie (Niveau A)

Als een invoerfout automatisch ontdekt wordt, dan wordt het onderdeel waar de fout zit geïdentificeerd en wordt de fout tekstueel aan de gebruiker meegedeeld.

Informatie over succescriterium 3.3.1 Foutidentificatie

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: Wanneer bezoekers een verplicht veld op pagina www.helpwanted.nl/feedback niet invullen bij het versturen, verschijnt de foutmelding 'Dit is een verplicht veld'. Deze foutmelding geeft niet aan welke fout de bezoeker heeft gemaakt. De fout is hier namelijk dat bezoekers het verplichte veld niet hebben ingevuld en niet dat het veld verplicht is. Als foutmeldingen niet aangeven welke fout de bezoeker heeft gemaakt kan het voor mensen met bepaalde cognitieve beperkingen lastig zijn om de fout op te lossen. Zorg er daarom voor dat foutmeldingen aangeven welke fout is gemaakt en bij welk veld deze fout is gemaakt.
Deze foutmelding komt ook voor in het formulier op pagina www.helpwanted.nl/onderwerpen/sextortion (zichtbaar nadat de situatiecheck is doorlopen).

Wanneer bezoekers in de chatfunctie chat.helpwanted.nl/ een fout maken bij het veld 'Kies een gebruikersnaam' of het selectievakje niet invullen verschijnt er een foutmelding. Deze foutmeldingen geven niet aan welke fout de bezoeker heeft gemaakt. Omdat de foutmeldingen niet bij de velden staan moeten deze meldingen ook aangeven in welk veld de fout is gemaakt. Los dit probleem op door de foutmeldingen aan te passen.


3.3.2 Labels of instructies (Niveau A)

Als de content gebruikersinvoer vereist, dan worden labels of instructies geleverd.

Informatie over succescriterium 3.3.2 Labels of instructies

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: In de chatfunctie op pagina chat.helpwanted.nl/ moeten bezoekers hun geslacht en leeftijd opgeven. Deze vragen hebben geen visueel label. Hierdoor kan het voor bezoekers met bepaalde cognitieve beperkingen lastig zijn om de invoervelden goed in te vullen. Zorg ervoor dat invoervelden altijd een visueel label hebben dat buiten het invoerveld staat. Gebruik bijvoorbeeld geen placeholderteksten als label.
Dit probleem komt ook voor in de chat bij het invoerveld 'Typ hier je bericht...'.


3.3.3 Foutsuggestie (Niveau AA)

Als een invoerfout automatisch ontdekt wordt en suggesties voor verbetering bekend zijn, dan worden de suggesties aan de gebruiker geleverd, tenzij dit de beveiliging of het doel van de content in gevaar zou brengen.

Informatie over succescriterium 3.3.3 Foutsuggestie

Uitkomst: Voldoende


Voor webpagina's die wettelijke verplichtingen of financiële transacties voor de gebruiker uitvoeren, die, door de gebruiker te beheren gegevens in gegevensopslagplaatsen verwijderen of wijzigen, of die antwoorden van de gebruiker verzenden, geldt minstens één van de volgende zaken:

  1. Omkeerbaar: Verzendingen kunnen ongedaan gemaakt worden.
  2. Gecontroleerd: Door de gebruiker ingevoerde gegevens worden gecontroleerd op invoerfouten en de gebruiker wordt de mogelijkheid gegeven om ze te verbeteren.
  3. Bevestigd: Er is een mechanisme beschikbaar voor het beoordelen, bevestigen en verbeteren van informatie voordat de verzending wordt voltooid.

Informatie over succescriterium 3.3.4 Foutpreventie (wettelijk, financieel, gegevens)

Uitkomst: Voldoende


4. Robuust

4.1 Compatibel

4.1.1 Parsen (Niveau A)

In content die geïmplementeerd is met opmaaktalen hebben elementen volledige begin- en eindtags, zijn elementen genest volgens hun specificatie, bevatten elementen geen dubbele attributen en zijn alle ID's uniek, behalve waar de specificatie deze eigenschappen toelaat.

Informatie over succescriterium 4.1.1 Parsen

Uitkomst: Voldoende


4.1.2 Naam, rol, waarde (Niveau A)

Voor alle componenten van de gebruikersinterface (inclusief, maar niet uitsluitend voor formulierelementen, links en door scripts gegenereerde componenten), kunnen de naam (name) en rol (role) door software bepaald worden; toestanden (states), eigenschappen (properties) en waarden (values) die door de gebruiker ingesteld kunnen worden, kunnen door software ingesteld worden; en kennisgeving van veranderingen in deze items is beschikbaar voor user agents, met inbegrip van hulptechnologieën.

Informatie over succescriterium 4.1.2 Naam, rol, waarde

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: In het zoekveld op pagina www.helpwanted.nl/zoeken staat een knop. Deze knop heeft geen toegankelijke naam. Hierdoor is de knop moeilijk te bedienen wanneer bezoekers gebruikmaken van hulpsoftware. Zorg ervoor dat de knop een toegankelijke naam krijgt, bijvoorbeeld door gebruik te maken van aria-label.

Wanneer bezoekers de link 'MENU' activeren op de homepage verschijnt er een venster over de pagina. In dit venster staat een zoekveld met daarin een knop. Deze knop heeft geen toegankelijke naam. Zorg ervoor dat knoppen en links altijd een toegankelijke naam hebben zodat deze goed bedient kunnen worden met hulpsoftware.

In de chatfunctie op pagina chat.helpwanted.nl/ moeten bezoekers hun geslacht en leeftijd opgeven. Bij deze stap staan keuzerondjes in de code die geen toegankelijke naam hebben. Hierdoor zijn de keuzerondjes moeilijk in te vullen voor bezoekers die afhankelijke zijn van hulpsoftware. Een mogelijk reden dat de keuzerondjes geen toegankelijke naam hebben is omdat ze gelabeld zijn door een svg-afbeelding zonder alternatieve tekst en niet door de tekst die visueel een label is, bijvoorbeeld 'Man'. Zorg ervoor dat de svg-afbeelding een alternatieve tekst krijgt of plaatst de tekst in het label-element.

In de chat op pagina chat.helpwanted.nl/ staan links en knoppen die geen toegankelijke naam hebben, bijvoorbeeld de link die gelabeld is met drie punten, de verzendknop en de emoticon knop. Deze links en knoppen zijn niet goed te bedienen voor bezoekers die gebruikmaken van hulpsoftware. Geef de links en knoppen een toegankelijke naam, bijvoorbeeld door gebruik te maken van aria-label.

In de chat op pagina chat.helpwanted.nl/ staan twee knoppen die een menu uitklappen, het gaat om de emoticon knop en de knop die gelabeld is met drie punten. Visueel is duidelijk wanneer deze knoppen zijn uitgeklapt, maar deze informatie is niet beschikbaar voor bezoekers die het scherm niet kunnen zien. Zorg ervoor dat in de code wordt aangegeven wanneer een knop is uitgeklapt, bijvoorbeeld door aria-expanded te gebruiken.

Advies: In de chat op pagina chat.helpwanted.nl/ staan meerdere links die werken als knoppen, bijvoorbeeld de emoticon knop en de knop die gelabeld is met drie punten. Omdat deze knoppen zijn opgemaakt met a-elementen worden deze door hulpsoftware aangegeven als links terwijl de elementen werken als knoppen. Dit kan verwarrend zijn voor verschillende gebruikers. Het is beter om wanneer iets werkt als een knop (het voert een actief uit) dit op te maken met een button-element.


4.1.3 Statusberichten (Niveau AA)

In content die is geïmplementeerd met opmaaktalen kunnen statusberichten door software bepaald worden met behulp van rol (role) of eigenschappen (properties), zodat hulptechnologieën de berichten aan de gebruiker kunnen presenteren zonder dat ze de focus krijgen.

Informatie over succescriterium 4.1.3 Statusberichten

Uitkomst: Onvoldoende

Bevindingen: Wanneer bezoekers op de homepage de vraag 'Vond je deze pagina hulpzaam?' beantwoorden met 'JA' verschijnt de melding 'Fijn dat je hiermee geholpen bent' in beeld. Deze tekst wordt niet opgemerkt door screenreaders. Hierdoor missen mensen die het scherm niet kunnen zien deze melding. Zorg er voor dat wanneer tekst in beeld verschijnt dit wordt opgemerkt door hulpsoftware, bijvoorbeeld door gebruik te maken van aria-live.

Wanneer bezoekers in de chatfunctie chat.helpwanted.nl/ de link 'Spelregels', 'Over deze chat' of 'Over ons' activeren verschijnt er een venster op het scherm. Dit venster wordt niet direct voorgelezen door screenreaders. Hierdoor weten screenreadergebruikers niet dat er content op het scherm is verschenen. Zorg ervoor dat screenreaders de content voorlezen zodra het verschijnt, bijvoorbeeld door focus op het venster te plaatsen.

Wanneer bezoekers een bericht ontvangen in de chat op pagina chat.helpwanted.nl/ wordt dit niet opgemerkt door hulpsoftware. Een screenreader leest de ontvangen berichten bijvoorbeeld niet voor. Hierdoor weten bezoekers die het scherm niet kunnen zien niet dat een bericht naar hen is gestuurd. Zorg ervoor dat wanneer berichten verschijnen dit wordt opgemerkt door hulpsoftware, bijvoorbeeld door gebruik te maken van aria-live.

Wanneer bezoekers voor het eerst bij de chat terecht komen op pagina chat.helpwanted.nl/ staat er een venster voor de pagina met daarin de tekst 'Goed dat je er bent' en de knop 'Starten'. Dit venster wordt niet opgemerkt door voorleessoftware. Hierdoor missen bezoekers die het scherm niet kunnen zien deze informatie. Zorg ervoor dat het venster wordt opgemerkt door voorleessoftware, bijvoorbeeld door hier focus op te plaatsen.

Wanneer bezoekers op pagina chat.helpwanted.nl/ een fout maken in het veld 'Kies een gebruikersnaam' kan een foutmelding verschijnen. Deze foutmeldingen worden niet opgemerkt door voorleessoftware. Zorg ervoor dat alle content dat verschijnt wordt opgemerkt door hulpsoftware.
Dit geldt ook voor de foutmelding die verschijnt als het selectievakjes niet is ingevuld.

Onderbouwing van de evaluatie

Het onderzoek is uitgevoerd op basis van de evaluatiemethode van het W3C, WCAG-EM. Dit gebeurt grotendeels handmatig door een steekproef te nemen. Voor een quickscan geldt dat we slechts delen uit deze methodiek gebruiken. Ondanks alle zorgvuldigheid en ervaring van de onderzoeker kan het voorkomen dat een probleem niet gesignaleerd is. Houd er rekening mee dat in een volgend onderzoek bepaalde onderdelen anders worden beoordeeld omdat technologieën en hulpsoftware worden doorontwikkeld. Bij het handmatig onderzoek wordt gebruik gemaakt van tools.

Steekproef getoetste webpagina's

Ondersteunende technieken

Webbrowsers (useragents) en andere software

Bij dit onderzoek is de volgende software gebruikt:

Audit

Hercontrole

Bronnen

Deze rapportage is grotendeels gemaakt met de online evaluatietool van W3C.

Bron: toegankelijkheidsrapport.swink.nl/helpwanted.nl-hercontrole/audit/
Geprint: 2024-05-18 18:32:17 v2.4-011